Sztuczna inteligencja – podstawa technologiczna przemysłu 4.0
Wprowadzenie Piotr Gawlicki – Senior Manager Technology Strategy, Accenture
Wprowadzenie Marek Sowa – AI Academy
Moderator Piotr Mieczkowski – Dyrektor Zarządzający, Digital Poland
Paneliści Piotr Gawlicki – Senior Manager Technology Strategy, Accenture
Marek Sowa – AI Academy
Goran Licanin – Chief Digital Officer and Business Development Director for IoT, Cloud and B2B, Huawei
Marek Gondzio – Prezes Zarządu, Globema
Przemyslaw Zakrzewski – Dyrektor, ABB

Sztuczna inteligencja to termin różnie rozumiany przez różne grupy eksperckie. Dla naukowców to w pierwszym rzędzie nauka o metodach i technikach badania różnych aspektów rzeczywistości oraz dynamicznego wykorzystywania pozyskanej wiedzy dla realizacji zadań, które byłyby równie efektywne jak te, które stosuje mózg człowieka. Dla specjalistów od techniki obliczeniowej to nowa klasa oprogramowania, które jest tworzone i modyfikowane w procesie tzw. uczenia maszynowego. Oprogramowanie to nie może być zapisane w postaci algorytmów, a jego działanie nie jest zdeterminowane procesowo. Dla inżynierów i technologów produkcji to klasa aplikacji, które mogą się „uczyć” i realizować zadania, które nie podlegały dotychczas automatyzacji, gdyż nie mogły być opisane w sposób algorytmiczny. To również oprogramowanie, które z samej swej istoty może zadziałać w sposób, którego nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć. Jednocześnie jest to oprogramowanie umożliwiające pełną robotyzację wszystkich procesów produkcyjnych i biznesowych w przedsiębiorstwie.

W większości krajów UE opracowano programy, których istotą jest wzrost nakładów na naukę oraz popularyzacja wartości praktycznej komercjalizowanych obecnie aplikacji. Brakuje natomiast całościowej strategii która brałaby pod uwagę cywilizacyjne zmiany, jakie niesie ze sobą komercjalizacja osiągnięć naukowych i technicznych w tym zakresie. W szczególności chcemy zwrócić uwagę, że nowy ekosystemy prawny, jaki będzie przygotowywany dla przemysłu 4.0 musi brać pod uwagę fakt, że jego podstawą technologiczną będzie oprogramowanie zdominowane przez moduły sztucznej inteligencji.

Goran Licanin

Huawei

Goran Licanin is Chief Digital Officer (CDO) and Business Development Director for IoT, Cloud, and B2B of Huawei Technologies in the CEE & Nordic, and an international expert in digital transformation with more than 20 years of experience in the ICT industry. Starting with engineering roles, he grew further in his career by experiencing entrepreneurship and consulting for Fortune 500 companies and government clients. Today, Goran is helping Huawei clients in Telco and Enterprise markets transform their businesses, build new products and services, and create their new ecosystem. That includes adopting new technologies and business models so they can transform their businesses and explore new opportunities using technologies like IoT, Cloud, Big Data, and AI.

Goran truly believes that any transformation should start from small, simple solutions that will be a fast win and the way to learn. This way, the initial transformation can be easily adopted in the business environment, driving future change in the company mindset. 

He got his technical education in Russia (BMST) and learned business in the US (MIT Sloan), specializing in innovation and strategy.

 

Goran Licanin

Huawei

Goran Licanin is Chief Digital Officer (CDO) and Business Development...

Marek Gondzio

Globema

Jest założycielem i Prezesem Zarządu spółki Globema.
Swoją karierę rozpoczynał jako Asystent, a następnie Adiunkt w Instytucie Informatyki Politechniki Warszawskiej (1979-1991). W latach 1987-90 pracował także okresowo jako Programista i Konsultant w szwedzkim przedsiębiorstwie informatycznym FreeForm Design AB. W latach 1991-1997 pełnił funkcje Wicedyrektora Działu Oprogramowania oraz Zastępcy Dyrektora Generalnego w Inter-Design Tessel Systems, polsko-szwedzkiej firmie specjalizującej się w oprogramowaniu CAD. W 1997 roku powołał do życia firmę Globema, która na przestrzeni lat stała się jednym z wiodących dostawców geo-przestrzennych rozwiązań IT oraz powiązanych z nimi usług informatycznych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2005 roku krajowe środowisko informatyczne wyróżniło Marka Gondzio tytułem INFO-STAR w kategorii „Osiągnięcia biznesowe”.
Marek Gondzio jest wiceprzewodniczącym Rady KIGEiT, członkiem zarządu Związku Pracodawców „Partnerstwo dla Innowacji” oraz działa w Fundacji Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych.
Marek Gondzio jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. W 1989 roku uzyskał stopień doktora technicznych w zakresie informatyki. W 1995 roku odbył podyplomowy kurs zarządzania „Business in a Market Economy” na University of Humberside w Anglii.

Marek Gondzio

Globema

Jest założycielem i Prezesem Zarządu spółki Globema. Swoją karierę rozpoczynał...

Piotr Gawlicki

Accenture

Piotr jest doradcą biznesowo-technologicznym z doświadczeniem w regionach CEE i DACH. Zajmuje się transformacjami cyfrowymi i tworzeniem strategii cyfrowych i IT dla klientów w branży energetycznej, telekomunikacyjnej i wydobywczej. Regularnie doradza klientom w zakresie wykorzystania technologii w celu optymalizacji funkcji operacyjnych, udoskonalenia customer experience oraz usprawnień i transformacji modeli biznesowych. Piotr jest absolwentem kierunku elektronika na Imperial College w Londynie i ETH w Zurychu. Dodatkowo, poszerza swoją wiedzę biznesową na kursach takich uczelni jak INSEAD i MIT Sloan. 

Piotr Gawlicki

Accenture

Piotr jest doradcą biznesowo-technologicznym z doświadczeniem w regionach CEE i...

Piotr Mieczkowski

DigitalPoland

Piotr Mieczkowski ma trzynastoletnie doświadczenie w obszarze telekomunikacji, nowych technologii oraz mediów.Zajmował się zagadnieniami z zakresu transformacji IT i dopasowania rozwiązań technologicznych do potrzeb biznesowych – budowania strategii i rozwoju innowacyjnych produktów, właściwych regulacji rynku oraz cyfryzacji, w tym e-administracji współtworząc mDokumenty i Elektroniczną Identyfikację (eID) w Polsce. Pracował dla Shell, Orange, Polkomtel oraz Cyfrowego Polsatu.
W ostatnim czasie związany był z EY, gdzie jako dyrektor rozwijał praktykę Doradztwa Biznesowego doradzając klientom z sektora TMT (Technology, Media, and Telecommunications) w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

Piotr Mieczkowski

DigitalPoland

Piotr Mieczkowski ma trzynastoletnie doświadczenie w obszarze telekomunikacji, nowych technologii...